Instituto Torrent dels Alous

Cliente

Infraestructures.cat i Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya 

Colaboradores 

AT3 / Bernuz-Fernandez arquitectes / Avant Enginyers

Fotografía

Marcela Grassi

 

 

Descripción

La situació inicial del lloc: preexistència dels mòduls prefabricats amb activitat docent, el desnivell del solar de fins a 7m i una urbanització del perímetre amb limitació de possibles accessos al centre escolar, determina i fixa el resultat de la proposta.

Com a objectiu urbanístic l’edifici busca situar-se per establir una relació de continuïtat i equivalència amb els edificis veïns, d’acord a alineacions i buits urbans.

Un tractament continu amb gelosia ceràmica a les façanes del pati que dona accés a l’escola, actua com a teló de fons del recorregut peatonal dels alumnes al llarg del passatge Marconi.

La imatge d’edifici no catalogable per manca de referències li dona una singularitat, possible per a edifici públic, fugint d’estereotips.